5/02/2017

[ARTISTA ASSOCIADO] BARCO DANCE COLLECTON de Dinis Machado





9 de maio 
21h30 | Centro Cultural De España 
Festival Internacional de Danza Contemporânea do Uruguai 
Montevideu, URU


BARCO Dance Collection

Um projeto iniciado e dançado por Dinis Machado (SE/PT),

com coreografias de Dan Daw (UK), Lucy Suggate (UK), Vicky Malin (UK), Robbie Synge (UK), Katerina S. Andreou (GR/FR), Javiera Péon-Veiga (CL), Elisabete Finger (BR), Rosalind Goldberg (SE), Rebecka Stillman (SE), Rachel Tess (US/SE), Jorge Gonçalves (DE/PT), Ali Moini (IR/FR), Miguel Jaime (UY/AR), Conny Carlsson (SE), Anna Koch (SE), entre outros que virão...

e ensaios curatoriais de Kate Marsch (UK), Chris Lewis-Jones (UK), Flora Wellesley Wesley (UK), entre outros que virão...

Projecto produzido por BARCODesenvolvido e co produzido em residência no Weld (Stockholm), Ballet Contemporâneo do Norte (St Mª da Feira), Dance4 (Nottingham), Konstnärsnämnden (Stockholm), MARC (Kivic), Nave (Chile), METAL (Peterborough), Dance4 (Nottingham), Critical Path (Sydney), Weld (Stockholm), Inter Arts Centre (Malmo), Festival International de Danza Contemporânea de Uruguay (Montevideo).

 Com o apoio do Konstnärsnämnden (SE), Kulturrådet (SE), Arts Council England (UK) e DGArtes (PT)

BARCO Dance Collection é um projecto onde eu, Dinis Machado, convido outros coreógrafos a criarem solos curtos (10 a 15 min) para eu dançar.

BARCO é uma colecção de danças mais do que um conjunto de espectáculos de dança (no sentido interdisciplinar de uma performance de palco onde luz, som e cenografia e dança constroem uma dramaturgia em conjunto).  A proposta para os coreógrafos convidados é a de pensar o corpo do bailarino como o espaço onde a coreografia acontece mais do que a sala onde nos encontramos. Esta é uma colecção de danças onde a dança é olhada e trabalhada como disciplina autónoma. 
O projecto encontra uma audiencia em noites onde um grupo de danças são mostradas em conjunto. Maioritariamente são apresentadas em outros espaços que não palcos. As danças de BARCO são desenhadas para serem apresentadas em qualquer lugar. Send a condição da dança eminentemente imaterial, enquanto mapa, esta colecção é também uma colecção de práticas mais do que dos objectos que a rodeiam.



9 de maio 
21h30 
Centro Cultural De España 
Festival Internacional de Danza Contemporânea do Uruguai 
Montevideu, URU

BARCO Dance Collection

A project initiated and performed by Dinis Machado (SE/PT),

with choreographies by Dan Daw (UK), Lucy Suggate (UK), Vicky Malin (UK), Robbie Synge (UK), Katerina S. Andreou (GR/FR), Javiera Péon-Veiga (CL), Elisabete Finger (BR), Rosalind Goldberg (SE), Rebecka Stillman (SE), Rachel Tess (US/SE), Jorge Gonçalves (DE/PT), Ali Moini (IR/FR), Miguel Jaime (UY/AR), Conny Carlsson (SE), Anna Koch (SE), among others to come...

and Curatorial Gaze essays by Kate Marsch (UK), Chris Lewis-Jones (UK), Flora Wellesley Wesley (UK), among others to come... 

Project produced by BARCOPerformed and co-produced in residency at Weld (Stockholm), Ballet Contemporâneo do Norte (St Mª da Feira), Dance4 (Nottingham), Konstnärsnämnden (Stockholm), MARC (Kivic), Nave (Chile), METAL (Peterborough), Dance4 (Nottingham), Critical Path (Sydney), Weld (Stockholm), Inter Arts Centre (Malmo), Festival International de Danza Contemporânea de Uruguay (Montevideo).

 With the support of Konstnärsnämnden (SE), Kulturrådet (SE), Arts Council England (UK) and DGArtes (PT)

BARCO Dance Collection is a project were I, Dinis Machado, invite other choreographers, to choreograph a short solo (10 to 15 min) for myself as a dancer.

It is a collection of dances rather then a collection of dance performances (in the interdisciplinary sense of a stage performance where the light, the sound, the set and the costumes build something together). The proposal for the choreographers is to think that the space were this dances happen is not the room where we are in but within the body itself. This is a collection of dances where dance is looked and worked on as something autonomous.

The project arrives to a public through evenings where a group of dances are shown together. They will mostly not be shown on stages but in other varied types of spaces. Barco is therefore designed to be presented anywhere. Being the performative condition of dance practice mostly immaterial, as a map, this collection is as well a gathering of practices rather then the objects that surround it.